У Facebook рекламу деяких вакансій можуть бачити лише чоловіки. На компанію подали до суду

Дата: 20 Вересня 2018
A+ A- Підписатися

На компанію Facebook та групу з 10 роботодавців подали до суду через таргетування рекламних оголошень про роботу.

Про це повідомляє Media Sapiens із посиланням на The Guardian.

Як повідомляє The Guardian, показ оголошень був налаштований таким чином, аби вони з’являлись у профілях чоловіків. Окрім того, рекламодавці вказували ще й бажану вікову категорію користувачів, яким демонструватиметься реклама.

На такий підхід звернули увагу три користувачки соцмережі та Профспілка працівників зв’язку Америки, яка представляє інтереси сотень тисяч працівниць. Вони стверджують, що більшість рекламних оголошень, орієнтованих на чоловіків, надходили від роботодавців у галузях, орієнтованих насамперед на чоловіків, наприклад про роботу в поліції.

Одна з позивачок у справі Лінда Бредлі вказує, що не хоче бути відрізаною від можливості дізнатися про відкриту вакансію лише через свою стать. Соцмережу Facebook у цьому контексті критикують за те, що вона дає можливість та заохочує роботодавців таргетувати оголошення таким чином, аби їх бачили лише певні групи користувачів, що призводить до дискримінації за ознаками раси, національного походження, віку та статі.

Таргетування оголошень на роботу за статтю є незаконним відповідно до федеральних та місцевих законів про громадянські права у США. У рішенні Верховного суду США від 1973 року йдеться, що уряд може заборонити розміщення реклами про роботу, яке містить дискримінацію за статтю.

Пітер Ромер-Фрідман, який представляє інтереси позивачів у суді, вказує, що інтернет не може ігнорувати чи скасувати громадянські права. “Наскільки я знаю, не потрібно бути чоловіком, аби водити вантажівку чи працювати в поліції. Але Facebook та роботодавці діють так, наче надворі досі 1950-ті й федеральне законодавство про зайнятість ще не заборонило дискримінацію за статтю”, – прокоментував він.

Інтернет-платформи зазвичай не несуть відповідальності за публікацію контенту, створеного іншими, але сторона обвинувачення стверджує, що Facebook може бути юридично відповідальним за те, що він виконує функції рекрутера, оскільки зв’язує роботодавців із потенційними працівниками.

Представники Facebook запевнили, що на платформі “немає місця для дискримінації” та що офіційна політика соцмережі забороняє дискримінаційні дії.

Як пише Media Sapiens, кілька років тому професійну мережу LinkedIn звинуватили в дискримінації за ознакою статі під час пошуку по сайту. Видання Seattle Times провело експеримент, який показав дивну роботу алгоритму мережі LinkedIn: наприклад, вводячи в рядок пошуку ім’я Стефані Вільямс сайт автоматично підтягував можливі результати, пропонуючи натомість чоловіче ім’я Стівен Вільямс.

Такі ж результати Seattle Times отримав іще з десятком найбільш поширених жіночих імен у США. Видання спробувало перевірити, що відбувається із введенням у пошук чоловічих імен. Перебравши сто найпоширеніших чоловічих імен у США, жіночі варіанти цих імен алгоритм LinkedIn не пропонував.

Поділитися:
Якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter