Аби отримати гроші зі свого рахунку, переселенка мала надати банку довідку з дитсадка та абонемент у спортзал

Дата: 03 Листопада 2016
A+ A- Підписатися

Юристка благодійного Фонду “Восток СОС” Альона Луньова, яка має офіційний статус тимчасово переміщеної особи, цього тижня не змогла отримати кошти зі свого рахунку в “Укрсиббанку”, оскільки банк вимагав терміново надати щонайменше два документи з переліку у 19 пунктів. Серед документів були довідка з дитячого садка та абонемент у спортзал.

Про це Альона Луньова повідомила Центру інформації про права людини.

“Я не змогла отримати кошти, які надійшли на мій рахунок “Укрсиббанк”, через те, що банк вирішив додатково провести ідентифікацію клієнта. Я є клієнткою “Укрсиббанку” з квітня 2014 року. У базі банку є повністю весь рух моїх  коштів і як і де я їх витрачала. Аж неочікувано постало питання, що я маю підтвердити факт мого проживання на неокупованій території ще якимись документами. Серед яких – довідка з дитячого садка, що я супроводжую дитину до садочку, або абонемент зі спортзалу, або довідка з роботи з вказання мого місця проживання тощо”, – розказує Луньова.

За її словами, вона готова надавати банку отриману в установленому державою порядку довідку про взяття її на облік як переселенця, однак банку цього виявилося недостатньо.

Банк вимагав надати ще як мінімум два документи з наданого переліку до 11 години ранку наступного після надходження грошей на рахунок дня. В разі ненадання довідок, відповідно до політики банку, він повертає гроші відправнику.

“І це дуже принизливо. По-перше, банк ставить під сумнів діяльність держави, бо довідку переселенця я отримала у встановленому порядку. По-друге, незрозумілим є те, що серед переліку з 19 документів, є довідка про відкриття рахунків з іншого банку. Значить, вони мені не довіряють як їхній клієнтці і якась, можливо, “намальована” в іншому банку довідка, матиме більшу силу. По-третє, це принизливо ще й тому, що будучи внутрішньо переміщеною особою, будучи громадянкою України, я маю доводити, що я проживаю в Україні, що я “нормальна” громадянка якимись довідками”, – обурюється Луньова.

За її словами, у банку їй не надали посилання на жоден регулюючий документ, який би пояснював, на якій підставі вимагаються додаткові документи.

“Начальниця мого обслуговуючого відділення зі мною спілкувалася ввічливо, однак єдине, що могла пояснити, що це політика банку”, – зазначає активістка.

Вона повідомила редакції, що кошти з її рахунку банк таки повернув відправнику.

Альона Луньова в свою чергу вирішила закрити всі свої рахунки в “Укрсиббанку” та позиватися до нього через дискримінацію.

“Я планую подавати в суд на банк через цю ситуацію, що є дискримінаційною”, – підсумовує вона.

Поділитися:
Якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter