Бруд, кров та маніпуляції: експерти назвали виклики року для медіа

Дата: 06 Червня 2018
A+ A- Підписатися

Передвиборчий рік принесе для українських медіа нові виклики, які допоможуть їм стати сильнішими в майбутньому.

Таку думку на дискусії “Журналістика після “воскресіння” висловили відомі українські медіаексперти, передає кореспондент Центру інформації про права людини.

На думку голови правління Національної суспільної телерадіокомпанії України Зураба Аласанії, перешкоди під час висвітлення виборів у ЗМІ можуть набути більш брутального характеру, адже суспільство за чотири роки звикло до насильства.

“Ці вибори будуть дуже брудними – ось така новина. Вони збільшать хаос, можливо будуть брутальнішими, ніж раніше, буде трохи крові, але зрештою медіа вийдуть сильнішими. З приходом виборів завжди збільшується невеличкий потік грошей, які йдуть на ринок, створюються проксі-медіа, які нам заважають. Це треба просто пережити”, – зауважив він.

З його думкою погодився засновник компанії pro.mova Євген Глібовицький, який при цьому зауважив, що найближчого року в Україні на порядок денний будуть сильно впливати політтехнологи.

“Усі роки незалежності в Україні – це боротьба за підзвітність влади перед суспільством. Питання виборів: наскільки порядок денний буде підзвітний потребам суспільства? Зміни можуть відбутись у медіа, які почнуть критичніше, а не скептичніше, просіювати інформацію, яку будуть готувати політтехнологи. Дуже важливо, щоб ми зберігали поліфонію та продовжували ставити собі питання”, – підкреслив експерт.

Думку про те, що під час передвиборчих перегонів медіа будуть розділені на два фронти, озвучила журналістка Громадського телебачення Анастасія Станко.

“Буде більше вкидів та фейків, а медіа намагатимуться весь час використати у своїх іграх. Я дуже сподіваюсь на об’єднання журналістів, адже нам є за що, а не проти чого, воювати разом. Довіра до ЗМІ в Україні падає. У чомусь ми винні самі, але при цьому є багато ворогів, які намагаються нас дискредитувати”, – розказала вона.

Виконавча директорка ГО “Інститут масової інформації” Оксана Романюк зауважила, що найближчого року в українських медіа буде збільшуватись кількість емоційних та оціночних суджень.

“Це не є професійною журналістикою, але, на жаль, буде зростати кількість фейків. Ми нещодавно проводили дослідження про висвітлення діяльності Міністерства охорони здоров’я і дійшли висновку, що 8% всієї інформації є фейками. Такого не можна було уявити ще декілька років тому. Також негативною є тенденція фізичних нападів на журналістів. Тільки в цьому році ми зафіксували вже 14 випадків”, – сказала експертка.

Свої поглядом на передвиборче майбутнє поділилась і голова правління ГО “Детектор медіа” Наталія Лигачова.

“Порядок денний будуть відпрацьовувати політтехнологи, а вони виконують завдання власників. Медіа будуть провідниками цих технологій. Трохи оптимізму додам тільки тим, що скажу про бажання журналістів бути чесними та незалежними. Ми маємо казати нашій аудиторії, що не маємо достатньо інформації у випадках, коли це правда”, – зауважила вона.

Також Лигачова згадала досвід 2010 року, коли журналісти об’єднались у рух “Стоп цензура”, який протидіяв утискам свободи слова.

Про проблему фейкових новин і маніпуляцій аудиторією згадали всі експерти, але, на думку оглядача Радіо Свобода Павла Казаріна, Україна не відрізняється в цьому аспекті від інших країн.

“Хтось із класиків сказав, що ЗМІ має інформувати суспільство таким чином, щоб забезпечувати адекватний виборчий процес. Ця формула працює і у зворотному напрямку. Різні гравці будуть домагатися різних результатів. Ми повинні розуміти, що у світі існує розрив між реальністю та її сприйняттям. Розрив властивий будь-якій країні, і ми не виняток. На різниці гратимуть усі ті, хто хоче інвестувати у вибори. На жаль, в Україні “зрада” продається краще , ніж “перемога”, а тому найближчого року ми будемо жити у світі “зради”, – підкреслив він.

 

Поділитися:
Якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter