Нацрада порадила Freedom House, що робити із заявами про "Дождь"

Нацрада у відповідь на заяви Freedom House наголосила, що керується винятково чинним законодавством України і міжнародними нормами і нагадала, що канал "Дождь" вилучено з кабельних мереж Російської Федерації.

Про це йдеться у відповіді Нацради на заяву віце-президента "Freedom House" із міжнародних програм Роберта Германа.

"У досить складний для країни час регулювання медіа-ринку відбувається лише до нинішніх законодавчих вимог і відповідно до чинних міжнародних норм. Ухвалюючи рішення щодо телеканалу "Дождь", Національна рада керувалася також статтею 28 Європейської конвенції про транскордонне телебачення, де, зокрема, зазначається, що жодне із положень Конвенції не заважає сторонам її підписання застосовувати суворіші й детальніші правила порівняно з тими, які передбачені в цьому документі", – наголосили в Нацраді.

В Україні радіочастотний ресурс обмежений і є прерогативою держави, натомість через Інтернет і супутниковий зв’язок вітчизняний глядач може переглядати програми телеканалу "Дождь".

"Принагідно хотіли би звернути увагу пана Роберта Германа на те, що цей телеканал вилучений із кабельних мереж Російської Федерації. Надзвичайно важливою і позитивною, на наш погляд, стала б підтримка міжнародними організаціями вільного розповсюдження каналу у власній країні та забезпечення права російських глядачів на свободу слова і можливості отримання альтернативних точок зору на суспільні події", - наголосили в Нацраді.

Водночас в установі наголосили, що вже третій рік проти України ведеться гібридна війна, однією зі складових якої є інформаційна інтервенція.

"Поширення прокремлівської пропаганди настільки системне й потужне, що її загрози останніми роками відчули і європейські країни", - наголосили в Нацраді.

Нагадаємо, рішення про виключення телеканалу "Дождь" з переліку іноземних програм, зміст яких не відповідає українському законодавству, було прийнято на засіданні Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення 12 січня.

Так, під час кількох моніторингів ефіру телеканалу "Дождь" було зафіксовано порушення вимог законів "Про телебачення і радіомовлення" та "Про інформацію".

Зокрема, в ефірі й на сайті телеканалу демонструвались карти, на яких територія Криму позначена як складова частина території Російської Федерації. Також упродовж усього 2016 року неодноразово фіксувалися ще й порушення телеканалом рекламного законодавства.

Американська неурядова організація Freedom House у своїй заяві назвала актом цензури заборону мовлення в Україні телеканалу "Дождь".

"Є великою помилкою думати, що Україна зможе перемогти в "інформаційній війні", діючи методами заборон або дзеркально повторюючи дії Кремля. Навпаки, дуже важливо знати й розуміти, що думають і говорять люди в Росії, й по можливості впливати на цей дискурс", - зазначив Метью Шааф, директор представництва Freedom House в Україні.

Детальніше про дискусію навколо заборони телеканалу "Дождь" читайте у статті ""Дождь": Дозволити не можна заборонити".

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Дякуємо, інформація про помилку відправлена
Будь ласка, виберіть текст
Ви вибрали забагато тексту
Мітки: ЗМІ Freedom House телеканал цензура Дождь
x
В чому помилка?
Зв'язатися з нами
Центр інформації про права людини