У парламенті хочуть криміналізувати незаконний перетин кордону: які загрози для переселенців та шукачів притулку?

Дата: 17 Жовтня 2018
A+ A- Підписатися

Профільний комітет Ради з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендував до розгляду в другому читанні законопроект №7017 про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за незаконне перетинання державного кордону, який передбачає кримінальну відповідальність за незаконний перетин кордону.

Про це повідомляє Delo.ua з посиланням на представника президента у Верховній Раді. 

Законопроект подали на розгляд у лютому цього року. Авторами документа стали Ірина Луценко і голова фракції “Блок Петра Порошенка” Артур Герасимов.

Вони пропонували додати зміни до кримінального кодексу у сфері охорони державної таємниці, недоторканності державного кордону та забезпечення призову та мобілізації. Зокрема, ввести кримінальну відповідальність у вигляді позбавлення волі до трьох років за перетин держкордону особою, яка має громадянство держави-агресора, або іншою особою в інтересах держави-агресора, які суперечать національним інтересам України, поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску, але без відповідних документів.

У вересні документ ухвалили в першому читанні, але профільний комітет висловив низку зауважень до законопроекту і рекомендував спрямувати його на доопрацювання.

17 жовтня на пленарному засіданні Луценко закликала парламентарів підтримати законопроект та дати законодавчі інструменти Службі безпеки України і прикордонникам для стримування диверсійно-розвідувальних груп агресора.

У коментарі Центру інформації про права людини координаторка з адвокації благодійного фонду “Право на захист” Дарина Толкач зауважила, що до другого читання в текст законопроекту мали внести суттєві зміни.

“Перший текст, який пройшов читання, був дуже спірний, адже криміналізував незаконний перетин кордону всіма особами, включаючи громадян України, іноземних шукачів притулку тощо. Кваліфікувати положення законопроекту, так як це прописано в тексті (дії в інтересах держави-агресора – ред.), можна було як завгодно. Зараз у тексті мають з’явитися кваліфікуючі обставини”, – зауважила вона.

Проте досі спірним залишається питання перетину кордону на непідконтрольних територіях Луганської та Донецької областей:

“Зараз до всіх порушників застосовують адміністративні покарання. Зазвичай це маломобільні люди, які не можуть переходити пішохідний КПВВ “Станиця Луганська”, а тому об’їжджають через державний кордон з РФ, який фактично відсутній сьогодні. Перший текст законопроекту напряму загрожував би цим людям”.

Питання виникають і стосовно шукачів притулку з пострадянських країн.

“Україна зобов’язана надавати допомогу шукачам притулку, адже ратифікувала відповідну конвенцію. Проте якщо їх будуть вважати злочинцями, то це унеможливить процес, адже однією з умов отримання притулку є відсутність кримінального переслідування”.

Також Толкач додала, що, на її думку, чинне законодавство дозволяє притягати до відповідальності порушників перетину державного кордону і для цього не потрібні додаткові зміни.

Поділитися:
Якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter