У Запорізькому аеропорті нев'їзні люди лишаються відрізаними від цивілізації

Люди, яким прикордонники Запорізького міжнародного аеропорту відмовили у перетині державного кордону, опиняються відрізаними від цивілізації.

Про це повідомляють монітори Національного превентивного механізму (НПМ), які відвідали аеропорт 26 січня цього року.

"Україна має певні зобов'язання за міжнародними договорами, за якими держава повинна таким людям створити пристойні умови розміщення, можливість доступу до різних засобів комунікації, пристойної ночівлі, гарячого харчування і т. д", - цитує представника Департаменту з реалізації НПМ Секретаріату Омбудсмана Андрія Федосєєва кореспондент Центру інформації про права людини із Запоріжжя.

У залі відльоту люди не мають доступу до таксофону та інтернет-зв’язку.

"Такі люди позбавлені можливості зателефонувати з таксофону, поповнити рахунок мобільного телефону, якщо потрібно зателефонувати своїм рідним і попередити їх про своє повернення завтра-післязавтра. Тому що в залі відльоту немає платіжного терміналу, банкомату чи пункту обміну валют", - каже представник Офісу Уповноваженого Верховної Ради з прав людини.

Питну воду можна придбати в дьюті-фрі, кафе або взяти безкоштовно у брудному туалеті.

У кафе є лише гарячі бутерброди та алкогольні напої. У разі потреби спати доведеться на залізних лавках.

У транзитній зоні немає душу та кімнати матері та дитини. Згідно з розкладом, у таких умовах людина може провести до 17 годин.

Недопущеним до України людям не надається жодна правова інформація.

За словами моніторів, які вивчили документи в аеропорту, протягом 2015 року в аеропорту прикордонники відмовили 24 людям у перетині державного кордону України, за січень 2016 року відмову отримали 2 особи.

За словами Андрія Федосєєва, проблема поганого забезпечення недопущених людей існує в межах країни.

"Запорізький міжнародний аеропорт - це сьомий аеропорт, який ми відвідали за останні півтори роки. І практично усюди одна картина, яка говорить, що сьогодні державав не дуже турбується забезпеченням непропущених осіб", - каже він.

Андрій Федосєєв наголошує, що це питання нормативно не врегульовано у тих розпорядчих, керівних документах прикордонного відомства та Державної авіаційної служби, які повинні це організовувати.

Службовець нагадує, що Україна вийшла на перші місця за кількістю заявників до Європейського суду з прав людини (ЄСПЛ). Більшість цих заяв стосується жорстокого ставлення до людей, ставлення, яке принижує людську гідність, тобто порушення Конвенції проти катувань та інших жорстоких, нелюдських або
таких, що принижують гідність, видів поводження і покарання.

"ЄСПЛ розглядає сьогодні ці заяви в першочерговому порядку. Уряд України завалений рішеннями ЄСПЛ, за якими він має виплатити компенсації постраждалим з бюджету країни. Компенсації сягають від 5 - 20 тисяч євро в залежності від тяжкості порушення справ", - наголосив Андрій Федосєєв.

Офіс Уповноваженого Верховної Ради з прав людини розробив рекомендації для керівництва Державної авіаційної служби та прикордоннї служби України. Монітори НПМ відвідають Запорізький та інші аеропорти в Україні, аби проконтролювати, як виконуються рекомендації Омбудсмана.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Дякуємо, інформація про помилку відправлена
Будь ласка, виберіть текст
Ви вибрали забагато тексту
Мітки: НПМ Державна прикордонна служба Державна авіаслужба України
x
В чому помилка?
Зв'язатися з нами
Центр інформації про права людини