“Заради довіри”: українські ЗМІ та медіаорганізації ініціювали рух за чесне висвітлення виборів

Дата: 05 Лютого 2019
A+ A- Підписатися

Низка провідних українських ЗМІ, серед яких телеканали, радіостанції, газети, інформаційні агентства й онлайн-видання, та громадські організації підписали меморандум про створення руху “Медіа за усвідомлений вибір”.

Презентація меморандуму відбулась у вівторок в інформагентстві “Укрінформ“.

На момент презентації меморандум підписали більше 30 ЗМІ та громадських організацій і близько 30 журналістів підписались індивідуально.

Як розповіла одна з ініціаторок меморандуму, шеф-редактор інтернет-видання “Детектор медіа” Наталія Лігачова, рух спрямований насамперед на те, щоб виділити якісні медіа і щоб українські громадяни мали можливість отримувати інформацію саме з тих ЗМІ, які працюють насправді об’єктивно.

“Ми хочемо об’єднати ті медіа, які прагнуть працювати якісно. Зараз це світовий тренд. Усі світові ЗМІ об’єднуються, щоб захистити своє право мати якісну інформацію і захистити право громадян отримувати якісну інформацію, яка дозволить їм зробити усвідомлений вибір”, – зазначила Лігачова.

Вона зауважила, що цей меморандум жодним чином не спрямований на те, аби боротися з тими ЗМІ, які хочуть просто заробляти гроші, а, навпаки, має на меті захистити ті медіа, які прагнуть працювати чесно та об’єктивно.

Виконавчий директор ГО “Інститут масової інформації” Оксана Романюк сподівається, що цей меморандум може стати орієнтиром для виборців, яким саме медіа можна довіряти, хто з медіа працює за стандартами, дотримується достовірності й балансу.

“І це надзвичайно важливо нині, бо ми бачимо, як падає довіра до медіа сьогодні у світі. Люди зневірені, і вони хочуть насправді знати медіа, яким можна довіряти”, – сказала вона.

Генеральний директор “Укрінформу” Олександр Харченко у свою чергу зазначив, що для інформагентства приєднатися до такого меморандуму є справою принциповою і надзвичайно важливою.

“Це вже не перша спроба саморегуляції серед медіа. І наше агентство теж про це неодноразово говорило, і дуже добре, що є люди, які надали цьому процесу динаміки. Ми будемо в цьому брати найактивнішу участь”, – наголосив він.

ЗМІ та медіаорганізації, що підписали меморандум, взяли на себе зобов’язання бути неупередженими до всіх кандидатів, збалансовано висвітлювати виборчий процес, відмовитися від розміщення чорного піару та поширення завідомо неправдивої інформації, що мають на меті дискредитацію учасників виборчого процесу.

Крім цього, підписанти зобов’язалися не подавати недостовірної інформації, докладати всіх можливих зусиль для перевірки озвучених кандидатами фактів і спростовувати неправдиві повідомлення.

Учасники руху також зобов’язалися публічно захищати підписантів меморандуму від тиску та переслідувань з боку влади, різних політичних сил, фінансово-політичних угруповань, кримінальних структур тощо.

За словами Лігачової, підписанти впродовж 2019 року планують розробити методологію, яка дозволить певним чином маркувати ЗМІ, що заслуговують на довіру споживачів до поширюваної ними інформації.

Лігачова зауважила, що меморандум залишається відкритим і до нього можуть долучитися всі відповідальні медіа. Найближчим часом, за її словами, буде розроблено спеціальне положення про членство.

Серед підписантів меморандуму – Національна суспільна телерадіокомпанія України, УНІА “Укрінформ”, Українське радіо, ІА “Інтерфакс-Україна”, “Дзеркало тижня”, Liga.net, “Цензор.нет”; ГО “Громадське радіо”, ГО “Детектор медіа”, ГО “Інститут масової інформації”, Фундація “Суспільність”, ГО “Центр демократії та верховенства права”, МГО “Інтерньюз Україна”, ВГО “Незалежна асоціація телерадіомовників”, ГО “Інститут демократії імені Пилипа Орлика”, ГО “Інститут розвитку регіональної преси”, Українська фундація безпекових студій, Інститут розвитку регіональної преси та інші.

Поділитися:
Якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter