“Пом’ята, але жива”: в Україні збираються запустити сексистську кампанію про безпечну їзду в авто

Дата: 19 Грудня 2018
A+ A- Підписатися

В Україні збираються запустити соціальну кампанію про безпечне водіння та звичку пристібати ремінь безпеки. В сюжеті ТСН показана фотосесія для кампанії, в якій взяли участь лише жінки. У супровідному тексті йдеться про те, що проблема непристебнутого паска через небажання зім’яти одяг стосується насамперед жінок.

У фотосесії для кампанії знялися українські співачки Надя Дорофєєва, Оля Полякова, Tayanna, Мішель Андраде і Даша Астаф’єва. Вони розповідають про те, як самі потрапили в аварію, бо не пристебнулися.

Як зазначають автори соціальної реклами, лише кожен четвертий водій в Україні користується паском безпеки. “Одна з причин, чому люди не користуються ременями безпеки, – небажання м’яти одяг. Особливо це стосується жінок. Тож автори фотосесії назвали її “Пом’ята, але жива”, – йдеться в сюжеті.

Експертка Центру інформації про права людини з питань недискримінації Ірина Виртосу вважає таку кампанію сексистською.

“У мене напрошується одне питання: а чи є дослідження (і покажіть, будь ласка, цифри), що жінки не пристібаються, бо бояться пом’яти сукню? Чому гарну ініціативу обов’язково потрібно спаплюжити сексистськими натяками і жартами? І тим більше – адресувати цю кампанію виключно жінкам? Усі ті десятки тисяч разів, що я користувалася таксі, жодний із водіїв не був пристебнутий, і жоден не сказав: “Ми не рушимо, поки ви не пристебнетеся”. А один з водіїв навіть розсерджено дивився, коли я намагалися пристебнутися, бо пасок був зламаний”, – пригадує експертка.

Ірина Виртосу розповідає також, як нещодавно ініціаторка руху “Київ – дружній для батьків із малюками” Ольга Мирцало не змогла змусити водія пристебнутися, бо для цього йому “треба було зняти куртку”.

“Але всі ці історії – це не статистика і не привід сказати, що “і чоловіки також безвідповідальні водії”. Це про здоровий глузд: давайте створювати соціальні ролики, спрямовані на відповідальність водіїв і водійок, а не гратися знову на стереотипах про білявку за кермом”, – наголошує експертка. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Не пом’ята, а пом’яті”: ініціатори соціальної реклами про безпечне водіння розказали, чому в ній лише жінки

Нагадаємо, раніше Держпродспоживслужба оштрафувала в Києві власника білборда за розміщення сексистської реклами будівельних матеріалів.

Поділитися:
Якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter