Український кліп “Плакала” за два дні набрав мільйон переглядів. Чому вважаємо його феміністичним?

Дата: 27 Вересня 2018
A+ A- Підписатися

Кліп української групи “KAZKA” на пісню “Плакала”, опублікований у мережі YouTube 25 вересня, за два дні набрав більше мільйона переглядів.

Прем’єра була очікуваною, оскільки раніше аудіозапис пісні, викладений на YouTube у квітні цього року, зібрав майже 50 мільйонів переглядів, і це стало рекордом для українського музичного продукту. 

В аудіоформаті пісня також очолила музичні рейтинги у додатку Shazam в Болгарії та Молдові, стала популярною в Білорусі, Литві та інших країнах. Наразі композиція посідає 41-у позицію у світовому Shazam.

“Ми хочемо подякувати всім за любов, за ваші відгуки та підтримку. В цьому відео самі відверті емоції справжніх українських дівчат – таких прекрасних, чуттєвих та сильних. Це відео – ода нашим жінкам та подяка за натхнення, любов і силу”, – коментує солістка гурту Олександра Зарицька під релізом кліпу.

У кліпі знялися лише жінки та дівчата різного віку. Є і маленькі дівчатка, і жінки старшого віку. У кадрі вони виявляють різні емоції, але здебільшого плачуть. Акцент іде на їхні обличчя. Одна з жінок – це солістка гурту Олександра Зарицька. 

Експертка Центру інформації про права людини з питань недискримінації Ірина Виртосу вважає кліп дуже феміністичним.

“У кліпі близько двадцяти жінок різного віку виявляють свої емоції – щиро, сильно. І кожній є що сказати. І я чую крізь ці сльози потужний голос втомленого жіноцтва – від рутинної праці на кухні, у догляді за дітьми і родиною, в прибиранні, пранні. І все це за замовчуванням. Я чую голос матерів, яким “приписана” одна емоція – бути автоматично щасливою. І ніколи не озвучувати вголос, що ти втомлюєшся від дитини, що не хочеш її бачити. Це просто заборонено. Матері ж бо не втомлюються і взагалі “сидять” у декреті. Я чую голоси потерпілих від домашнього насильства, сексуального, психологічного насильства. Як на мене, феміністичність цього кліпу якраз у тому, що нарешті жінки мають сміливість про це сказати. Потужно. Вголос. І вже не на кухні – а публічно. Нарешті це поступово стається – у популярних кліпах, шоу, відвертих заявах лідерок думок. А це ще один крок до подолання ґендерної дискримінації”,  говорить Ірина Виртосу.

На думку головної редакторки Центру інформації про права людини Ольги Падірякової кліп також яскраво демонструє, що можна досягти популярності та успіху без експлуатації теми сексу та об’єктивації.

“Ми постійно пишемо про неприпустимість сексистської реклами. Про те, як бетон та інструменти продають за допомогою оголеного жіночого тіла. Але на таку рекламу можна поскаржитись, бо вона протизаконна. У шоу-бізнесі обмежень немає. Але там голосує глядач та слухач. І дуже важливо, що саме такий кліп із безліччю жінок, але без поляскувань по жіночих сідницях, без наїздів камерою в декольте та під спідницю, без фіксації на жіночих “привабливостях” так швидко набирає популярність і перегляди”, – коментує Ольга Падірякова.

Поділитися:
Якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter